Alles is getest, alles is uitgedacht. Tijd voor het echte werk.
Maar wat is nu het echte werk?
Nu beslist is hoe het spel er uit zal zien, kunnen onze artiesten aan de slag om de spelwereld aan te kleden.
Elk stukje dat in een spelwereld te zien is (bv. rotsen, bomen, huizen, mensen of andere wezens, …) vertrekt van hetzelfde punt, referentie! Een artiest gaat onderzoek doen naar voorbeelden in het echte leven en zal zich daarop baseren wanneer hij/zij aan een 3D model (stukje spelwereld) begint.
Op de foto is te zien hoe Matthias, 1 van onze 3 artiesten, naar referentie kijkt en daardoor geïnspireerd zijn eigen digitale tekeningen maakt. Na een aantal van deze tekeningen te maken, kiest hij zijn favoriet. Deze neemt hij dan mee naar de volgende stap in het proces, namelijk, het 3D model.
Dit model zal hij dan later inkleuren alsof je een kleien beeldje zou schilderen en ergens in het spel plaatsen om zo de wereld leven te geven.