Ondertussen zetten alle secundaire scholen hun talenten in actie om een werkend prototype te realiseren met een flinke dosis doorzettingsvermogen en de deadline voor ogen.
Tijdens de bouwfase zijn ook hoger onderwijsstudenten aan zet:
Als projectmanager van een droommachine zijn ze verantwoordelijk voor het coördineren van het project, het bewaken van de planning en het motiveren van het team om het beste resultaat te behalen. Ze leren niet alleen een project opzetten en uitvoeren maar ook effectief communiceren met teamleden, opdrachtgevers en stakeholders.
In de Howest bachelor Ergotherapie gaan studenten binnen de module Professionele verdieping ook als co-designers de droommachines van een Ergotherapeutische insteek voorzien en werken ze maakworkshops op maat van leerlingen in het buitengewoon onderwijs uit. Naast de focus op de eigen persoonlijke en professionele ontwikkeling dragen ze ook bij aan het welzijn van leerlingen in het buitengewoon onderwijs.
In PXL werken studenten Tech en Education aan de MyMachine opdracht tijdens de module Maatschappelijk engagement.
Studenten leren niet alleen om technische vaardigheden en kennis en nieuwe technologieën te integreren in het project maar ook hoe ze deze kennis en vaardigheden kunnen toepassen in een educatieve omgeving, en hoe je kinderen kunt inspireren en motiveren om te leren en te ontdekken.
Zo biedt MyMachine de hoger onderwijs partners een maatschappelijk relevante context om de ondernemerschapscompetenties van studenten – die als een rode draad doorheen deze modules lopen – verder te ontwikkelen.
Ontdek het maakproces van de droommachines:
https://www.mymachinevlaanderen.be/droommachines/work-in-progress/