Vanuit MyMachine houden we alle lijnen met de betrokken onderwijspartners open om verschillende scenario’s af te stemmen.
Wat we nu al weten is dat de huidige Covid-19 maatregelen ons helaas beletten om eind juni onze grote tentoonstelling te organiseren.
Maar er is ook positief nieuws: meer dan de helft van de droommachines zal tegen eind juni gerealiseerd worden! De andere samenwerkingen starten opnieuw op in september.
Deze gunstige evolutie is er dankzij de inzet en het doorzettingsvermogen van zowel de hoger onderwijsstudenten als van de betrokkenen in de secundaire scholen die er samen alles aan doen om deze ‘onmogelijke’ opdracht mogelijk te maken!
Meer dan ooit worden studenten tijdens hun MyMachine opdracht uitgedaagd om ondernemend te zijn en zelfsturing te combineren met een hoge dosis creativiteit. Vanuit hun kot delen ze de kinderen nu via een videoboodschap hun stand van zaken mee. Daarna trekken ze richting hogeschool om in de ateliers door te werken.
Howest studenten Ergotherapie maakten werk van een draaiboek ‘voor het bouwen van hun zoekmachine’. Hierdoor kunnen de leerlingen van het buitengewoon secundair onderwijs zelfstandig verder werken aan de bouw van de droommachine. Ook de lagere school kinderen blijven van thuis uit betrokken via het maken van tekeningen die een plek zullen krijgen op de uiteindelijke Zoekinator.
En dan hopen we op een mooie apotheose: de inhuldiging van enkele droommachines op de speelplaats van de lagere school!
Fingers crossed!