Dat elke student veel meer is dan zijn studie bewijst The Collective, een interdisciplinair samenwerkingsproject van Howest waar MyMachine dit jaar deel van uitmaakt.
〰️
Hierbij gaan 250 laatstejaarsstudenten van o.a. de bacheloropleidingen Industrieel productontwerpen, Ergotherapie, Communicatie Management, Multimedia en Creatieve Technologie tijdens het eerste semester (een halve dag per week) aan de slag met een innovatieproject van uitleenlopende opdrachtgevers, één daarvan is MyMachine.
〰️
Deze Howest teams werken samen met lagere scholen en ook enkele secundaire scholen van het buitengewoon onderwijs. Samenwerken met anderen en andere disciplines is één van de belangrijke competenties die we bij studenten willen stimuleren en die ook in hun toekomstige (werk)leven van groot belang zijn.
〰️
MyMachine biedt de studenten een inspirerende context om kennis en inzichten uit de verschillende vakgebieden in de praktijk te brengen met een focus op ondernemend leren en leren van elkaar. Het leren wordt ook belichaamd tijdens de diverse interactiemomenten met de jongeren uit de lagere en secundaire scholen. De interactie tijdens het proces is al even belangrijk als het resultaat.
〰️
Ook in partnerhogeschool PXL staat een collectief in de startblokken: 3de jaars studenten Elektromechanica en Lerarenopleiding gaan samenwerken om zowel bij zichzelf als bij de leerlingen competenties te gaan stimuleren zoals creativiteit, ondernemingszin, groeidenken, samenwerken, ….waardoor ze groter kunnen dromen en denken en beter worden in wie ze zijn.
〰️
Onlangs hebben de teams van lager, hoger en secundair onderwijs elkaar ontmoet tijdens een gezamenlijke kick off: naast het doorlopen van de planning en afspraken, kwam het uitdagende deel van de dag: in de huid kruipen van de leerlingen en zelf een magische machine creëren.
We wensen deze droomteams een mooi MyMachine avontuur!