Sinds het begin van het academiejaar werkt een gepassioneerd studententeam van HOWEST-DAE, vol artistieke en technische talenten, samen met leerlingen (10-13 jaar) met autismespectrumstoornissen (ASS) van het MPI Pottelberg in Kortrijk.
Eerst face-to-face, daarna helaas gedwongen tot het scherm. Maar het enthousiasme was niet te stoppen. Alle droommachines van de leerlingen werden verwerkt in een uitdagende gamewereld.
De laatste rechte lijn is ingezet voor de jury volgende week. Topteam!
Leerkracht Els Devenyns van MPI Pottelberg deelt haar MyMachine ervaring: “Vooraf zat ik wat met twijfels of het wel een goed idee om was om de studenten de klas te laten ‘overnemen’. De leerlingen zijn niet gewoon zijn dat er onbekenden voor de klas staan en het was afwachten op hun reacties. Maar ze hebben alle tips omarmd en op hun eigen manier toegepast, mooi ingespeeld op onverwachte situaties en zijn tot echt groepswerk gekomen.
Voor onze leerlingen is hun deelname aan MyMachine iets wat hen hun leven lang zal bijblijven en we hebben er dan nog een eigen game bovenop. Mocht het kunnen: volgend jaar opnieuw MyMachine voor ons!”
De game ‘Skymachine’
Je gaat op avontuur in een wondere wereld vol met gekke uitvindingen! Ontdek de vliegende eilanden terwijl je op zoek gaat naar een manier om de ‘MyMachine-Robot’ te herstellen. De uitvindingen, gemaakt door de leerlingen van het MPI Pottelberg in Kortrijk, kan je overal terug vinden!
Sommige spelfiguren helpen je op weg in je zoektocht naar het vinden van de missende onderdelen, anderen werken je tegen en bemoeilijken je pad. Zo zal je het moeten opnemen tegen allerlei spelfiguren, zoals: Snijman, de Chillmakervogeltonman, Hamburgermonsters, Robotspinnen, …
Maar je zal ook veel vriendelijke figuren tegenkomen zoals de boer die helaas al z’n kippen en koeien is kwijtgeraakt, of de truckers die je heel wat hulpmiddelen kunnen aanbieden.
Hoe dan ook, het staat vast dat er veel te beleven valt in de wondere wereld van ‘Skymachine’.
Ontdek de wondere wereld en het ontwikkelingsproces van ‘Skymachine’.
Uitvinders: MPIGO Pottelberg in Kortrijk – Klas van leerlingen met autismespectrumstoornissen (ASS) (10-13 jarigen)
Game Ontwerpers: Beau Bemindt, Flo Schollaert, Lore Coppens, Charlotte Eisfeld, Briek Keters en Matthias Seys – 3de jaar Howest bachelor Digital Arts & Entertainment