MyMachine kijkt elk jaar opnieuw uit naar de samenwerking met de Howest studenten Digital Arts & Entertainment. Elk jaar, elk team is telkens weer verrassend. Dit jaar waren het toppers:
Ze ontwikkelden een game op van de verbeelding en fantasie van de 24 Pimpelmezen (1-3de leerjaar) van Hippo’s hof in Gent. Alle uitvindingen van de kinderen werden vertaald in een 3D-tekening en kregen een plek in de game. Ze betrokken de hele klas in het creatieproces en werkten ook samen met muzikant Kwame Afriyie voor de soundeffecten.
Over de game
‘Aliens’ is een puzzle action game, een episch ruimte avontuur dat zich afspeelt op een verre planeet Edraa. Je helpt de planeet te beschermen tegen een invasie van ruimteslijmen. Verken de planeet, vlieg rond in je ruimteschip, en leer nieuwe vrienden kennen. Los puzzels op om de vijandige aliens te slim af te zijn. En gebruik allerlei uitvindingen om de ruimteslijmen te verslaan!
Bekijk de trailer hieronder en neem zeker even de tijd om het gameproces via de studentenblog te bekijken, het is de moeite waard!
De MyMachine game ‘Aliens’ is een realisatie van:
Uitvinders: Hippo’s Hof in Gent – 1-2-3de leerjaar
Game Ontwerpers: Robbe Demey, Jordy Devoldere, Mark Haaijer, Ahmed Serbest, Mansur Serbest en
Maria Silaghi – 3de jaar Howest bachelor Digital Arts & Entertainment
GeluidMakers: Kwame Afriyie ism Kapow HQ