De examenperiode voor de studenten is achter de rug.
Hierbij was er ook een online overdrachtmoment van het technisch dossier naar het technisch secundair onderwijs.
Zo luiden we de bouw-of maakfase van het MyMachine proces in. Jongeren en leerkrachten van diverse studierichtingen zijn gestart met de verdere technische uitwerking en het productieklaar maken van de doommachine. De komende maanden bouwen zij (een onderdeel van) hét werkend prototype waarbij ze gaan samenwerken met de hoger onderwijsstudenten die de projectplanning mee opvolgen.
Er zijn wat hindernissen door de Covid-19 maatregelen zo kunnen de Work in Progress events in de hogescholen niet plaatsvinden, is er het wisselonderwijs waarbij leerlingen in het secundair om de 2 weken aanwezig zijn in de school. Maar er wordt niet gedacht en gehandeld in termen van problemen maar in termen van oplossingen die de weg naar realisatie mogelijk maken. Ook dat is MyMachine!
Zo trekken alle studententeams na de paasvakantie naar de lagere scholen om er een ‘Work in Progress’ op maat te organiseren.
Studenten PXL-Education gaan via co-creatie met de kinderen de look & feel van de machine verder uitwerken.
De Howest studenten die samenwerken met het buitengewoon onderwijs gaan de droommachine inhoudelijk verder uitwerken vanuit hun Ergotherapeutische insteek.
Studenten Productontwerpen nemen de lead bij de realisatie van het werkend prototype en sturen de teams in het secundair aan in het kader van hun bachelorproef.
Het maakproces van alle droommachines kan je volgen op onze Work in Progress pagina!