Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine die ervoor zorgt dat iedereen in de klas kan zien hoe we ons voelen en die ons weer een goed gevoel kan geven.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een emotiemachine die verbale en non-verbale tools omvat die leerlingen kunnen gebruiken om hun emoties te uiten, te reguleren en te delen met hun klasgenoten en leerkrachten.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
Roberto III de Emotiebot is een trouwe hulp in de klas en helpt de leerlingen met hun emoties op verbaal en non-verbaal gebied. Voel je je verdrietig? Dan draai je deze gezichtsuitdrukking van Roberto naar je toe. De non-verbale tools zijn visuele en tactiele hulpmiddelen zoals een familiefoto die je op de magnetisch stalen buik van Roberto kan hangen of een handverwarmer in zijn jas. De verbale tool is dan de stem van Roberto.
Uitvinders: Buitengewoon basisonderwijs Dominiek Savio in Roeselare – Bovenbouw
Ontwerpers: Jana Windels en Mathias Vanhecke, 3de jaars Howest bachelor Industrieel productontwerpen, Lore Roets en Bauke Vanhoutte – 3de jaar Howest bachelor Ergotherapie, Jorik Devreese, 3de jaar Howest bachelor Multimedia en Creatieve Technologie en Chloë Boudry, 3de jaar Howest bachelor Communicatie Management
Makers: Onze Jeugd in Roeselare