VRAGER

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een machine om vragen te stellen omdat we met veel vragen zitten waar...

PANDAMACHINE

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een machine die ons helpt bij het kiezen van kleurplaten zodat we niet...

LACHVRIEND

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een droommachine om onszelf en anderen vrolijk te maken. Stap 2: ONTWERP (hoger...

Bezoekersbox

Deze droommachine kwam tot stand in samenwerking met de afdeling Pediatrische Hemato-Oncologie van het Universitair Ziekenhuis Gent en de Ziekenhuisschool...

VLIEGENDE SLAAPZAK

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een droommachine die ons laat vliegen boven ons bed zodat we met plezier...

ANGSTBESTRIJDER

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een droommachine die onze angsten helpt bestrijden. Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs) Een...

WEKWEKKER

Stap 1: IDEE (lager onderwijs) We willen een machine die ons helpt om makkelijker op te staan waardoor we met...

Surprise bom

Probleem: Er moet een feestje worden gebouwd met verschillende verassingen. Oplossing: Een machine die een geheime feestjeskamer opent a.d.h.v. allerlei verassingen. Concept: Een...

Billibob, de rekenbot

Probleem: Rekenen is niet leuk Oplossing: Machine helpt rekenen leuker maken. Concept: Leerkracht kan de billibob gebruiken tijdens rekenen. Om...

Game 2019-2020

‘Aliens’ is een puzzle action game, een episch ruimte avontuur dat zich afspeelt op een verre planeet Edraa. Je helpt...

Blindenhelper

Probleem: Wij weten niet hoe het is om slechtziend/blind te zijn. Oplossing: De blindenhelper laat je spelletjes doen,… waarbij je...

Vriendschapsmachine

Probleem: Soms is het moeilijk om vrienden te maken en voelen we ons eenzaam. Oplossing: De vriendschapsmachine helpt met het...

SLAAPBUDDY

Probleem: We hebben moeite om in slaap te geraken omdat we piekeren of te opgewonden zijn of geen slaaphormoon aanmaken....

ZOEKINATOR

Probleem: We raken vaak spullen kwijt. Oplossing: Een spel die de zoekvaardigheden stimuleert. Concept: Volgens het principe van verstoppertje: – alle kinderen verzamelen...

BIG TEDDY MACHINE

Probleem: In de winkel vinden we niet dé knuffel die we wensen. Oplossing: Een machine die het mogelijk maakt om een knuffel...

PLASTIC VRETER

Probleem: Er is teveel plastic in onze wereld en we willen dit helpen oplossen. Oplossing: De leerlingen worden zelf Plastic vreters. Concept: –...

BLOEMEN LIEFDE

Probleem: Er is te weinig natuur rondom ons. Oplossing: Een machine die de natuur helpt. Concept: Deze bijzondere zaaimachine kan...

Droomboom

Probleem: Onze school heeft net de nieuwe naam ‘de droomboom’ gekregen maar heeft nog geen droomboom, een boom waar we...

Helpmachine

Probleem:Iedereen vergeet wel eens iets hoe de schooldag er zal uitzien en is niet voorbereid op wat er zal komen....

Partybot

Probleem:Sommige feestjes zijn echt saai. Oplossing: Van een saai feest een knalfeest maken. Concept:Is er iemand jarig in de klas...