Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine die ons kan helpen op moeilijke momenten in de klas.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine die de gevoelens van leerlingen kan herkennen en hierop gepast kan reageren via spraakberichten.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
Er zijn verschillende babyschildpadjes met telkens een andere kleur die symbool staat voor een ander gevoel. De leerlingen kiezen een babyschildpadje waarvan de kleur overeenstemt met hun gevoel. Op dat moment zal de moederschildpad via LED-verlichting dezelfde kleur aannemen. Een droommachine én een nieuwe klasmascotte!
Uitvinders: Freinetschool Het Wijdeland in Sint-Truiden – 6de leerjaar
Ontwerper: Jasper Corvers – 3de jaar PXL bachelor Elektromechanica, Maxime Groffi en Jan Valkenborg – 3dejaar PXL bachelor Lerarenopleiding
Makers: GO! Het Kompas & GO! Het Atheneum in Sint-Truiden