Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine in de klas die ons een beloning geeft na het harde werken.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een beloningsmachine die allerhande beloningen voor de leerlingen kan prijsgeven.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
In de beloningsmachine kom je via grijparmen terecht in een ballenbad waar je een bal naar keuze in het opvangbakje probeert te gooien. Goed gemikt? Open de bal en ontdek je beloning: extra speeltijd of liever wat tekenplezier? Of wat dacht je van een groepsknuffel met de hele klas? Lang leve de beloningsmachine!
Uitvinders: De Sam in Deerlijk – Klas Heidi
Ontwerpers: Thomas Dewulf, Ward Kindts en Yaro Laenens, 3de jaars Howest bachelor Industrieel productontwerpen, Hanne Jensine en Lise Portier – 3de jaar Howest bachelor Ergotherapie en Steffi De Paepe, 3de jaar Howest bachelor Communicatie Management
Makers: VIBSO in Waregem