Probleem: Ik zou graag willen weten wat mijn huisdier zegt als hij blaft, miauwt of in het rond zwemt.
Oplossing: Een machine die dieren kan vertalen.
Concept: Stop je hand in de voeldoos en kom te weten welk dier je kan vertalen. Druk dan op de juiste knop zodat je zijn geluid kan horen. Nu ga je een puzzel maken: kies eerst de juiste vacht van het dier door te voelen, kies dan de juiste snoet van het dier en selecteer tot slot het juiste voedsel dat het dier graag eet. Trek dan aan het koortje en je ziet de juiste vertaling van hetgeen je dier heeft gezegd. Vanaf nu kan je met je huisdier praten!
De uitvinders: Sint-Paulusschool uit Hansbeke – 6de leerjaar
De ontwerpers: Jonas Deman, Melanie De Keukelaere en Annelies Goossens – Howest Bachelor Industrieel Productontwerpen – 2de jaar
De machinebouwers: Emmaüsinstituut uit Aalter – 5de jaar Elektrische Installatietechnieken, Elektro-Mechanica, Mechanische Vormgevingstechnieken en Werktuigmachines