Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine die ons kan helpen op moeilijke momenten in de klas.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine die de gevoelens van leerlingen kan herkennen en hierop gepast kan reageren via spraakberichten.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
Er zijn verschillende babyschildpadjes met telkens een andere kleur die symbool staat voor een ander gevoel. De leerlingen kunnen een babyschildpadje bij zich nemen waarvan de kleur overeenstemt met hun gevoel. Op dat moment zal de moederschildpad zal via LED-verlichting dezelfde kleur kunnen aannemen als het aangereikte babyschilpadje. Elk klein schildpadje staat voor een ander gevoel.
De moederschildpad zal uit metaal bestaan en Arduino-aangestuurde elektronica bevatten. De babyschildpadjes worden geprint met 3D-technologie.
Een droommachine én een nieuwe klasmascotte!
Uitvinders: Freinetschool Het Wijdeland in Sint-Truiden – 6de leerjaar
Ontwerper: Jasper Corvers – 3de jaar PXL bachelor Elektromechanica, Maxime Groffi en Jan Valkenborg – 3de jaar PXL bachelor Lerarenopleiding
Makers: GO! Het Kompas Sint-Truiden & GO! Het Atheneum Sint-Truiden
Ontdek het maakproces van Truzie Troostman:
Truzie Troostman