Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine waarmee je even kan wegdromen uit je eigen omgeving. Een slimme oplossing ook voor wie geen geld heeft om te reizen.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine waarmee je zelf overal in huis een andere omgeving kan creëren zodat je zonder je te verplaatsen in een andere wereld terecht kan komen.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
In de Kapro plaats je eerst een tekening of beeld van jouw droomplek en daarna je gsm met de zaklamp aan. Je ziet nu je favoriete beeld op de muur geprojecteerd. Zo kan je helemaal wegdromen in je fantasiewereld.
Half mei namen de 5de jaars Architecturale Binnenhuiskunst van de Maricolen het MaM – Mind&Makerspace van Howest in Brugge over. De gedreven makers realiseren momenteel zelfs 2 versies van de Kapro. De leerlingen werden onderverdeeld in 3 subgroepen waarbij één team zich focust op het vormelijk ontwerp, een tweede op de projectietekeningen en een derde op de verpakking en marketing van de Kapro.
Uitvinders: Sint-Lodewijkscollege in Sint-Michiels – 4de leerjaar
Ontwerpers: studententeam – 3de jaar Howest bachelor Industrieel productontwerpen
Makers: 5de jaar Architecturale Binnenhuiskunst – Technisch Instituut Heilige Familie in Brugge
Hieronder de visuele flow en het maakproces van de Kapro:
Ontdek ook het maakproces van de Kapro:
Kapro