Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine die onze boterhammen helpt te smeren en snijden omdat dit dan sneller gaat.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine die automatisch je boterhammen smeert.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
Leg je boterham op de smeermachine. Met een druk op de startknop schiet de loopband in actie. Kies de spuitzak met je favoriete beleg, enkel zoet beleg verkrijgbaar 🙂
Voor het bijten nog even snijden. En zo verloopt de ochtend voor kinderen én ouders voortaan gesmeerd!
Uitvinders: GO! Omer Wattez in Maarkedal – 2de leerjaar
Ontwerpers: Victor Bulckaen, Nathan De Mul, Hendrik Tack, Milo Vanhessche, Robbert-Jan Balman en Toon Cobbaut – 3de jaar Howest bachelor Industrieel productontwerpen
Makers: GO! Atheneum Oudenaarde
Ontdek het maakproces van De Smeermachine:
Smeermachine
Â