Stap 2 in het MyMachine proces is het conceptualiseren van droommachine ideeën in tastbare concepten in het hoger onderwijs.
De implementatie kan elk jaar anders. Zo blijven we inhoudelijk en vormelijk experimenteren en vernieuwen.
Dit jaar was dit voor de Howest opleiding Industrieel productontwerpen tijdens de module Portfolio.1ste en 3de jaars werkten er voor het eerst samen in teamverband, een boeiende wisselwerking tussen mensen, rollen, skills, kennis en ervaring.
Studenten hoger onderwijs ervaren MyMachine als een weerspiegeling van hun toekomstige job. Ze moeten luisteren naar de klant (in deze het kind, een veeleisende klant) en de wensen van de klant via hun expertise omzetten tot een productconcept, rekening houdend met het beschikbare productieapparaat (technisch secundair onderwijs).
Als apotheose is er de Expo Work-in-Progress: op deze tussentijdse tentoonstelling presenteren de hoger onderwijsstudenten hun uitgewerkte concepten aan de kinderen, maar ook aan de partners en de leerlingen van het technisch secundair onderwijs. Aan elk droommachine idee werden 5 studententeams gekoppeld. De deelnemers stemden op hun favoriete concept dat de komende maanden tot leven zal komen in de secundaire scholen.
Bedankt aan alle deelnemers om er ‘samen’ een topdag van te maken!