Dierenleven

Probleem: Ik wil kunnen ervaren hoe het voelt om een dier te zijn.

Oplossing:Een machine die je doet voelen alsof je een dier bent.

Concept:  Via een machine ervaringen oproepen op tactiel, visueel en sensorisch vlak waardoor het gevoel wordt opgewekt dat het kind zich in het vel van een dier bevindt. De keuze van één van de drie dieren zal typerende kenmerken uitlokken, waardoor ze al spelend leren over het dier en hun leefwereld.

De uitvinders: Steinerschool Sterrendaalders uit Lier – 6deleerjaar

De ontwerpers: Wannes Mampaey (EMA), Jona Ruelens (Mad), Derya Ay (Education) – Studenten PXL Bachelor Elektromechanica, Bachelor Grafisch Ontwerp en Bachelor Lerarenopleiding.

De makers:  Middelbare Steinerschool uit Lier – 4de, 5de en 6de middelbaar BSO Duurzaam wonen



ONTWERP PROTOTYPE

ONTWERP PROTOTYPE

Dag mini-wetenschappers De voorbije dagen zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van Animal Life. In de makerspace...

Read More
leerkrachten op bezoek

leerkrachten op bezoek

Vorige week zijn de meesters en de juf van het middelbaar op bezoek gekomen in ons onderzoekscentrum. Samen hebben we...

Read More
Gekozen Project

Gekozen Project

Nadat we hoorden dat we aan Animal Life mochten verder werken, zijn we druk bezig om het waar te maken....

Read More
De jury

De jury

De weischepper, Bake Fast en Animal life werden als dé 3 super droommachines gekozen om tot bij de jury in...

Read More