DE SPELLETJESIDEEMACHINE

Probleem: Vandaag zit iedereen achter zijn computerscherm of smartphone, … ik wil samen met mijn vriendjes op de speelplaats of op straat spelletjes spelen.

Oplossing: Een machine die eindeloos spelletjes aanbiedt zodat we ons nooit meer vervelen.

Concept: Deze machine is eigenlijk een vrolijk mannetje vol inspiratie. Als je met twee op zijn voeten springt, komt hij tot leven en kan je een moeilijkheidsgraad kiezen. Vervolgens tovert hij een spelletjesfiche en het nodige materiaal bv. een bal of een touw tevoorschijn. Het spelplezier kan nu beginnen! Als de speeltijd bijna voorbij is, gaat zijn neusje branden en weergalmt het eindsignaal over de hele speelruimte. Bezorg alles terug aan het mannetje en hij zal je straks opnieuw een onvergetelijke speeltijd bezorgen!

De uitvinders: Vrije Basisschool Jan Ruusbroec uit Ruisbroek – 6de leerjaar

De ontwerpers: Magalie Timmerman, Laura Willems, Aurélie Van Iseghem en Celine Himschoot – Howest Bachelor Industrieel Productontwerpen – 2de jaar