Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine om vragen te stellen omdat we met veel vragen zitten waar we een antwoord op willen.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine waar de leerlingen hun eigen vraag in kunnen stoppen.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch secundair onderwijs)
De leerlingen stoppen hun vraag in een ballenbadbal en plaatsen deze bal via een schuifmechanisme in De Vrager. Als het moment aangebroken is om een vraag te ‘trekken’ kunnen ze één bal naar beneden laten vallen en deze afschieten met een pinballmechanisme (zoals bij een flipperkast). De leerkrachten kunnen zelf kiezen om de vraag door de leerlingen individueel te laten beantwoorden, één leerling een antwoord te laten zoeken of een kringgesprek te organiseren. Shoot!
Uitvinders: De kleine Prins in Diest – 2de leerjaar
Ontwerpers: Robbe Van den Berghe – 3de jaar PXL bachelor Elektromechanica, Leen De Meulemeester en Maxime Van Waeyenberg – 3de jaar PXL bachelor Lerarenopleiding
Makers: De Prins in Diest