Conceptgeneratie

  1. Brainstorm 
  1. Schetsen

    2.1  Per persoon hebben we verschillende ideeën geschetst.
    Zo kwamen we tot heel gevarieerde concepten.

    Sara

 

Conclusie: We willen verder werken met tekening1 en 4


Tibert

 

Conclusie: We willen verder werken met tekening1 en 6


Kimberly

 

Conclusie: We willen verder werken met tekening1 en 2

Daan

 

Conclusie: We willen verder werken met tekening1 en 2

2.2 Vervolgens hebben we concepten gecreëerd door
tekeningen/ideeën van verschillende personen te combineren :

Concept 1: Bewegende machine

In plaats van een eenhoorn zouden we een varken als buitenkant gebruiken zodat het leuk is voor jongens en meisjes. Het varken zou dan nog een tweede functie naast het bewegen kunnen hebben zoals beschreven op de schetsen.

Concept 2: Knuffelmachine

Het knuffelen en de vleugels die het kind een meevoelend en liefdevol gevoel geeft worden gecombineerd. Ook hier kan de eenhoorn verwisseld worden door één van de dieren op de brainstorm tekening.

Concept 3: Snoezelglijbaan

De glijbaan zou hier in plaats van een eenhoorn verwisseld worden door een walvis. Het is ook de bedoeling dat het een pretpark-achtige glijbaan wordt dus veel obstakels en hoe groter hoe beter.

Concept 4: Interactiemachine

De eenhoorn wordt hier ook verwisseld door een walvis door de staart zo snel mogelijk op en neer te bewegen branden er meer of minder lichtjes. Dit concept zou nog kunnen gecombineerd worden met andere concepten op de andere tekeningen.

-> Conclusie : We willen verder werken met concept 4. Opnieuw hebben we daarvan verschillende iteraties gemaakt :